HALVE WERELDCRUISE VAN LONDEN TILBURY TOT HONG KONG

22 december 2018 - Koksijde, België

"Once in a lifetime", zo probeerde dochter Kaat ons te overtuigen om samen een wereldcruise te boeken. Toen dit niet onmiddellijk positief beantwoord werd, kregen we de boodschap "nu het nog kan". We werden er dus subtiel op gewezen dat boven de 70 jaar de aftakeling onomkeerbaar ingezet was. Maar ze heeft gelijk....we moeten ervan genieten en onze bucketlist afwerken zonder rollator! Want we hadden nog ambities: Australië, Japan, China,....we wensen het allemaal nog eens te zien. En om al die ellendige lange vluchten te omzeilen is een cruise de ideale oplossing.
Op 5 januari 2019 starten we in Londen (Tilbury). En de rest kan je hier volgen!

1. Marc:
    22 december 2018
    For many people Tilbury was their point of emigration to Australia under an assisted passage scheme established and operated by the Australian Government. The 'Ten Pound Poms' as they were known in Australia. Ten Pound poms (or tourists) were called that because they only had to pay £10 in processing fees to migrate to Australia and the Commonwealth arranged for assisted passage on chartered ships and aircraft. Veel goedkoper dan China, slechts 10£! Dat was dus toen een generale repetitie voor de Brexit. Hoe krijgen we hier iedereen zo snel en effectief mogelijk weg!