De immense Atlantische oceaan

19 januari 2019

De Atlantische Oceaan, immens groots, een wijdsheid gedurende 10 dagen niet te beschrijven, geen vogel te bespeuren, ook geen meeuwen, geen vliegende vis te zien, ook in de verte geen enkel ander schip te ontwaren en dan die diepte van die oceaan, eerst 4800 en op een bepaald ogenblik zelfs 5880 m diep (van Meise tot Vilvoorde).

Erg benieuwd wat de Pacific of de Stille Oceaan ons gaat brengen, nadat we het Panama kanaal zijn doorgesluisd.

Gelukkig houden ze je voldoende bezig op zo’n wereldcruise. Heb intussen ook ontdekt dat je kan leren fotograferen, leren tekenen en nog zoveel meer. Zo is er zelfs een AA club met mensen die elkaar elke dag om 17 uur ontmoeten, dan wel onder de schuilnaam “Friends of Bill W”. Een dagdagelijkse activiteit begrijp ik best, want op elke hoek van het schip staat er wel een bar met een extreem uitgebreid gamma aan alchohol. Luc zegt: “hun samenkomst gaat toch niet door in een bar?”.

Er zal ook wel een geheim groepje vrijmetselaars zitten op het schip want op 10 januari was er een “Masonic Meeting” in de Captain’s Club.

Benieuwd wat ik hier nog ga ontdekken!

Mijn neus ziet keirood en doet pijn van het vele gesnotter de voorbije dagen. Elke dag hoop ik, dat het definitief over zal zijn, maar airco op een schip is niet bevorderlijk om snel te genezen. Ik ben die verkoudheid echt wel “strontebeu”!

Mijn ellendig voelen heeft ook wel te maken met het feit dat ze in Oostduinkerke (ODK voor William) deze week afscheid hebben genomen van mijn doktersmaatje en zielsgenoot Mieke Goyaerts. En ook mijn schoonzus Leentje heeft deze week haar papa verloren, exact een maand nadat de mama was overleden. Dan blijk je toch ver weg te zijn en wil je liever dichtbij je naasten zijn.

1. T.Raymonde:
    19 januari 2019
    Steeds kijken we uit van bij die grote Oceaan iets nieuws te lezen . Indrukwekkend ! Ja Hilde ,die neus van jou ,spijtig dat je hem niet letterlijk in de watte kan leggen ...figuurlijk moet je dan maar je best doen ....indien Luc naar die speciale vergadering wil gaan ,een passer moet hij wel bij hebben hè ,waarom weet ik ook niet . God zou het weten ,of liever de duivel zeker ?😉Alle gekheid op een stokje ,fantastisch wat er de mogelijkheden zijn .... En hier is dus de vriezeman op bezoek. En dinsdag zou Jezuke zijn beddeke uitschudden . We hebben met onze nieuwe auping zoiets niet voor ! Wij slapen intussen als marmotten of als rozen ,zoals je verkiest. En vanavond,mogen we naar Veerle . Ze wordt vandaag 55 J . Maar ze moest werken tot 16 u in M D. Van als de leerkrachten maar 20 u per week moeten werken ,behalve dan ...en dan ... en dan ! En toen zoveel jaar geleden was het hier ook zeer koud . En reed oompje met zijn fiets op bezoek naar zijn dochter . Maar het weer in Vlaanderen ,kan jullie niet deren . Daarom tot volgende keer ! Onze tijdsverschillen moeten nu wel groot zijn ?, 🌞🌛🌜🌙💫⭐️🌟⛈❄️🌈☃️Kies maar !
  2. Karine en jos:
    19 januari 2019
    ja Hilde als je nu thuis was zou je een theetje kunnen zetten met gember een beetje citroen, wat salie uit de tuin. Maar helaas. Het is natuurlijk niet fijn om nu ziek te zijn en als er dan nog zoveel gebeurd aan het thuisfront wat je graag zou willen delen met de mensen van hier. Ik wens je dan ook een spoedig beterschap en nog veel toffe activiteiten op de boot en ook als jullie aan wal gaan. wij zijn hier een beetje het noorden kwijt want als jullie hier zijn weten we of het rond 8 u is 's morgens want dan gaat het licht aan in jullie badkamer en nu weten we ook niet meer wanneer het zondag is want dan staat de fiets van Luc altijd buiten. Wij zijn dus helemaal de draad kkwijt. De vis doet het goed en de orchideeen (tot nu toe) ook.
    veel groetjes
  3. Marc:
    19 januari 2019
    niets speciaals te melden, alleen dat ik altijd gedacht had dat die vrienden van Bill W de mensen waren die een partner zochten van het zelfde geslacht. Maar zo dachten de ketters en zij doolden...Bill Wilson is de stichter van AA, we hebben weer wat bijgeleerd dank zij een snotterende Hilde
  4. Stan:
    19 januari 2019
    @Luc: misschien ook eens nagaan of ze geen cursus 'verbouwen met een waterpas' geven... 😉
  5. Liliane:
    20 januari 2019
    Even naar de kaart gekeken en ontdekt dat jullie nu in Aruba aangekomen zijn! Moet leuk zijn Nederlands te lezen en te horen spreken! We leven mee met jullie lange reis en genieten van het logboek. Zondagse zonnige maar toch koude groetjes (-5°5) vanuit KL xx
  6. André:
    20 januari 2019
    Nog steeds op het water , je zou
    er zowaar zeeziek van worden
    ware het niet dat zo'n cruise-
    schip sterke stabilisatoren heeft
    daardoor voel je bijna niet dat
    je aan het varen bent , dat hebben wij ook ondervonden .
    Straks op de grote of stille
    oceaan , dit zal dubbele indruk
    maken , we stellen het ons voor
    maar zullen het u liever horen
    vertellen . Onze grote vriend en
    cultureel ambassadeur van
    Koksijde is overleden , een zwaar verlies voor de ganse
    bevolking . Is begraven in intieme familiekreng ,maar er volgen nog hommage 's in het
    Vanneuvillehuis en in het Wak
    (Westhoek akademie door hem-
    zelf opgericht )
    Deze morgen toast-literaire van
    Davidsfonds , waar we mekaar
    voor het eerst ontmoet hebben
    ( herinnering ? ) dus wat nieuws
    van hier ,verder nog heel veel
    boeiende belevenissen en tot het
    volgende verhaal ! xxx
  7. De Saedeleer William:
    20 januari 2019
    Ik zal eindelijk kunnen slapen. Het raadsel "ODK" al snotterend opgelost. Thx Hilde. Het gaat jullie daar voor de wind zo te lezen.
  8. Kathelijne janssens:
    21 januari 2019
    Hilde, word vlug beter... (Ik weet hoe het is, zat ook met zo'n reuzeverkoudheid na een lange vlucht met air-co.) Groetjes uit het winterse en besneeuwde Noorwegen.