Nog een paar weetjes over Australië

5 maart 2019 - Rabaul, Papoea-Nieuw-Guinea

Australië, een land in expansie, in beweging en dat mag je hier letterlijk nemen want elk jaar verschuift het land met 7 cm NO richting evenaar en verwijdert zich zo nog meer en meer van Antarctica.

In Queensland, hebben ze het belangrijkste tropisch regenwoud ter wereld, en ouder dan het Amazone regenwoud. Van een enorm belangrijke wetenschappelijke waarde om de evolutie van onze planeet te onderzoeken. Hier zijn nu nog altijd bomen te vinden van uit de tijd van de dinosaurussen. Info uiteraard van ons Louise!!!

Onze nieuwe tafelgenoten sinds Sydney zijn terug Aussies en Barbara haar papa was een professionele kangoeroe jager. Het is blijkbaar nodig om af en toe het aantal wat in te perken. Maar als er dan een kleintje in de buidel van de getroffen kangoeroe zat, bracht de papa dat jongske mee naar huis. Zo heeft Barbara tot 14 kleine kangoeroetjes tegelijkertijd grootgebracht die ze in juten aardappelzakken aan een wasdraad hing tot ze uiteindelijk tè groot en tè sterk werden en terug hun vrijheid kregen.

We zullen geen internet hebben tot Japan omdat de satelietverbinding blijkbaar slecht is.

Geduld dus!

1. T.Raymonde:
    5 maart 2019
    We zullen het missen ,maar hebben geduld, omdat het zo'n mooie deugd is ! Door voor sommige situaties wat wachten nog. ,en dan liever zonder deugd !
  2. Marc:
    5 maart 2019
    ik kan niet wachten, ik behoor tot de generatie die altijd maar nieuwe kicks nodig heeft, nieuwe sensaties, nog meer dopamine, nog meer nieuwe verhalen over verre streken. Het is hier zo saai, we halen wel de wereldpers (hoofdpunt op BBC) met een carnavalswagen in Aalst.