Slot van onze halve wereldcruise.

24 maart 2019 - Hongkong, Hongkong

Het was Luc’s idee om een blog te maken omdat een paar vrienden ons graag wat wilden volgen.

Voor mij leek het een ideaal geheugensteuntje om alles wat ordentelijk te archiveren in ‘t koppeke, want met de jaren kan je wel enige hulp gebruiken.

Maar die blog werd een vertrouwd item in ons cruisebestaan. We waren erg ver weg, we waren ook behoorlijk lang weg ..... en jullie reacties op onze blog waren zo erg welkom, zo belangrijk voor ons, zo deugddoend. Op die manier waren jullie toch nog dicht bij ons en dat contact voelde zo warm aan. Dikke dikke danku.

Wat waren nu de hoogtepunten van onze reis?

Het is natuurlijk moeilijk want er waren zoveel nieuwe ervaringen, zoveel steden die we absoluut wilden zien, zoveel prachtige en soms ruwe wilde natuur waar we van genoten hebben.

Maar voor allebei was de absolute nummer 1 de boottocht naar Moorea met het zwemmen tussen de haaien en de reuzeroggen en vervolgens onze eigen boottocht in Bora Bora.

Voor Luc waren de duikers in Acapulco en onze vis- en schaaldieren maaltijd bij Doyles in Sydney toppertjes.

Voor beide was China een echte revelatie. Voor mij was het Operahouse in Sydney een streling voor het oog en de ongelooflijk interessante uiteenzettingen van Louise Bonner een opsteker van jewelste. Maar grosso modo heeft bijna alles me geboeid.

Deze reis was een uitdaging, gelukkig in het aangename gezelschap van Paul en Kaat. Zonder Kaat was, al hetgeen we privé gedaan hebben, zeker niet gelukt. Het is een straffe madame, die  alles aandurft. En al is ze geen echte reisleider van beroep (voor André), toch heeft zij voor ons al die uitstappen uitgezocht, zeer goed georganiseerd en wereldwijd alles geboekt. Ook onverwachte wijzigingen ter plaatste deed ze, soms heel gecontroleerd, vaak ook behoorlijk heftig. Het was voor Luc en mij een plezier om zorgeloos een stuk van de wereld te ontdekken. Well well done Kaatje!

Nog een paar dagen in Hong Kong blijven hangen, dan een nachtje London en hopelijk dinsdagavond veilig en wel terug in Kessel-lo bij Mieke en haar kroost.

Door het feit dat we hier snel internet hebben, nog wat extra foto’s van Hong Kong.

Love you all......

Luc en Hilde.

1. Kaat:
    24 maart 2019
    Graag gedaan, you happy, me happy 😄😄
  2. Régine:
    24 maart 2019
    Hartelijk dank Hilde en Luc......wij hebben zeker ook een "stukje" meegereis aan de hand van jullie vele mooie foto's én gedetailleerd reisverslag......wat een BELEVING !!
    Hopelijk kwamen jullie goed thuis en tot gauw.... :-)
  3. André:
    24 maart 2019
    Ook voor was de mogelijkheid jullie te volgen heel boeiend. Weldra , dinsdag zullen jullie terug thuis zijn. Wij zijn blij u terug bij ons te hebben....het lege huis in ODK zal weer tot leven komen. groetjes
  4. André:
    24 maart 2019
    Goede morgen , lieve vrienden , verrasing om jullie nog eens te
    horen , geniet nog van de laatste
    ervaringen , de laatste foto , pico
    bello alle twee , ja zo'n reis is toch uniek , ik zou dat ook wel
    willen doen , maar we zijn met twee en dan moet het voor allebij genietbaar zijn .
    En wat een dochter , chapeau
    met zo een reisleider is het dubbel fijn !
    Welcom home volgende week
    Trees
  5. Ria en Wim:
    24 maart 2019
    Het was aangenaam, boeiend jullie te kunnen/mogen volgen. Grote dank daarvoor ! We gaan het missen. Een heel goede terugreis gewenst. Groetjes
  6. Marc:
    24 maart 2019
    misschien in Londen eens bij de Chinees of de Japanner gaan eten? Ik ken enkele adressen. En please, please nooit een Noorse cruise nemen!
  7. Peeters Veerle:
    24 maart 2019
    Blij om je te kunnen volgen maar ook beetje blij om je live binnenkort te kunnen voelen xxx
  8. T.Raymonde:
    24 maart 2019
    Het was fantastisch zeker voor jullie maar ook voor mij! Wanneer je eerste boek Hilde?Alles zo evenwichtig,ook voor ons,zo veelzijdig. En met zo'n dochter,kon het volledig zonder zorgen en dubbel genieten . Dat hebben jullie zeker gedaan . En dat mochten wij vaak delen. Hartelijk dank,allebei. Ook voor ons deed het deugd tot in ons ziel ... kom veilig thuis! Ook Mieke en kroost zullen gelukkig zijn ! Eind goed AL goed 🌷🌷Tot ziens xx
  9. Kathelijne janssens:
    24 maart 2019
    Het was zo leuk - en leerrijk! - om jullie te volgen! Blij dat jullie zo-n goede en interessante reis hebben beleefd. (Gelukkig eindigde die niet in een storm zoals het cruiseschip dat voor de Noorse kust gisteren avond vreselijk in nood was: Alle vier motoren vielen uit en enorme golf storrte zich over het schip. De mensen werden gered door helikopters en moesten eén voor één met een kabel van boord naar de helikopter, in de lucht hangend in 't pikkedonker, gehesen worden.) Er waren 1300 passagiers aan boord… Gelukkig werden de motoren na vele uren op gang gebracht en werd de boot ook door sleepboten naar minder gevaarlijke wateren gesleept. Aan boord was het net als op de Titanic, met tafels, stoelen en alles die in volle vaart weg schoven… Kijk even naar deze link:
  10. Kathelijne janssens:
  11. Karine en jos:
    24 maart 2019
    Dank voor het delen van jullie fantastische verhalen. Ik denk dat daar een dezer dagen zeker een mondeling vervolg op komt. Goed nieuws: jullie perzikboompje staat in bloei.
  12. Helene Burke:
    24 maart 2019
    Telkens opnieuw hebben we genoten van jullie ervaringen en jullie boeiende verslagen. Dankzij jullie blog hebben we ook een stukje met jullie cruise mee gereisd. Jullie waren heel ver weg en toch voelden wij ons heel erg verbonden.
    Een dikke pluim aan Kaat om talloze privé tochten feilloos te organiseren !
    We wensen jullie een veilige terugvlucht en een warme welkom in Kessel-lo.
  13. De Saedeleer William:
    24 maart 2019
    Wat een mooie reis hebben wij, thuisblijvers, mogen meebeleven. Eind goed, al goed en zelfs de passagiers van "Viking Sky" zullen dat maar al te graag bevestigen. Ook zij zullen veel te vertellen hebben.

Trouwens wat is de definitieve uitslag nu van Japan/China ? Was de beslissing unaniem of is de VAR moeten tussenkomen ?
    Thx en groetjes.