Onze tafelgenoten

6 januari 2019 - Ijmuiden, Nederland

Wij hebben gekozen voor de eerste restaurantsessie van 18:00u. 20:30u vinden we te laat. Kaat en Paul hadden zich ingeschreven voor de 2de, maar de planning had dat duidelijk niet begrepen. Dat was voor hen vlug aangepast zodat we voorlopig maar met 4 in plaats van met 6 aan tafel zitten. Onze tafelgenoten zijn een Australisch koppel. Aan het onverstaanbaar Engels dacht ik eerst dat het Aboriginals waren, maar het zijn Engelsen die er al zeker 50 jaar wonen en dus zeer goed geïintegreerd zijn. Meneer blijkt een loodgieter te zijn die op zijn 50ste met pensioen is gegaan en dus al een 30 jaar aan het genieten is. Waarschijnlijk veel in het zwart gewerkt als ik hoor hoeveel cruises die al meegemaakt hebben.....Vandaag gaan er in Amsterdam heel wat Nederlanders van boord en zullen vervangen worden door nieuwe exemplaren. Vanavond zitten we  met 6 aan tafel denk ik. Wordt vervolgd.

1. Régine:
    6 januari 2019
    reizen is écht "leerrijk" op alle vlak Hilde !
  2. Luc/test:
    6 januari 2019
    Zoals Luc al vertelde over onze Australische tafelgenoten hadden we vanmorgen opnieuw prijs: een technieker uit Liverpool zeeer moeilijk te verstaan. Wat waren we deze middag aan tafel gelukkig met het mooie Oxford English van onze schoonzoon Paul.
  3. De Saedeleer William:
    6 januari 2019
    Geen probleem Luc...in geval van nood enkel " Hilfe !" roepen. Alle Europeanen verstaan u.
  4. T.Raymonde:
    6 januari 2019
    Spijtig geenarboriginals...zij hebben mooie kunst ook als drukwerk op hun kledij.dat is al meegenomen voor de volgende cruce 🤣!En Kaat moet je toch wat helpen om met water uit de oceaan haar sneakers te wassen voor de geur. Ze heeft in Amsterdam naast de frieten van "Mannekenpis,ook te veel kaas gegeten !! En vaar nu maar rustig verder . Met een loodgieter aan boord kan je geen kwaad....de minste lek aan boord kan hij dichten! Doei !
  5. Ann De Clercq:
    9 januari 2019
    Hoi HIlde en Luc, Via papa jullie blog ontdekt. Ik ben benieuwd naar al jullie reisverhalen. Dikke kusxxx Ann en Fred
  6. Ann Peeters:
    11 januari 2019
    Met welke boot varen jullie? Kunnen jullie een paar foto’s doorsturen? Van kajuit,badkamer,eetzaal...
  7. Luc/test:
    11 januari 2019
    We varen met CMV de Columbus.