Op weg naar Sydney

20 februari 2019 - Picton, Nieuw-Zeeland

Af en toe kan ik hier de krant downloaden zodat ik op de hoogte blijf van het nieuws in ons dierbaar vaderland. De verkiezingskoorts schijnt daar behoorlijk te stijgen. Maar wat mij het meest opviel was dat men op zoek is naar een nieuwe naam voor het Delwaidedok in Antwerpen.

Mijn reiservaring kan helpen....overal in de regio vinden we plaatsen en baaien en zeestraten met de naam “Cook” erin, van de ontdekkingsreiziger James Cook.

Laten we het “Coke” dok noemen. Een internationaal gekende naam, en Antwerpen is tenslotte toch ook de grootste doorvoerhaven van dat witte poeder. “De Wever” dok is trouwens te moeilijk om uit te spreken.

In Picton opnieuw een poging gedaan om mijn haartjes te laten bijknippen. 69 NZD voor gewoon  wash and cut, dat is me tè veel (1 Nieuw-Zeelandse Dollar = 0,71 Euro). Paul wilde het onmiddellijk doen voor maar 40 NZD met zijn “Original Swiss Army Knife” schaartje! Toch liever wachten wat Japan te bieden heeft!

Onze Australische tafelgenoten verlaten ons binnen een paar dagen. Zij wonen in groot Sydney. In 1987 zijn zij geëmigreerd en het verwonderde me hoe streng deze emigratietoestanden toen waren. Bij hun 1ste poging behaalden ze niet de vereiste 70 punten. Heeft te maken met leeftijd, met kwalificaties, met gezinstoestand, met het feit of je genoeg centen hebt om een huis te kopen of te huren enz. Eens in Australië aangekomen moet iedereen opnieuw een opleiding volgen op eigen kosten van minstens 1 jaar, of je nu loodgieter, dokter, scheepstekenaar, ingenieur of of bent. Nadien worden deze studiekosten wel gecompenseerd.

1. Marc:
    ik doe het voor 35 NZD, met een echte schaar
    Het Coke-dok, de prijs voor de beste humor van het jaar
  2. T.Raymonde:
    20 februari 2019
    Wacht gerust tot Japan voor je kapsel! Alhoewel Paul zeker in laagjes zou doen. En als dat meevalt ....😀 Ja in België alles gebeurt in functie van verkiezingen . Zelfs hun taal soms nietmeer gekuist . Geniet nog van het andere deel van de aarde. Wij genieten van de zon . En ze komt vanaf morgen weer meer . Ik mag deze namiddag op de koffie met mijn oudste kleinzoon ... ook niet te versmaden !
  3. Helene Burke:
    20 februari 2019
    Dank voor al jullie boeiende verhalen. Joris, een zoon van Roger is al enkele malen in Nieuw-Zeeland geweest en hij wil daar heel graag gaan wonen!!!
    Hilde en Luc, als jullie terug zijn, kunnen jullie eens een namiddag of avond organiseren over al jullie ontmoetingen en ervaringen ?
  4. Régine:
    20 februari 2019
    dank u wel.....ik leer weer veel bij.....aan mijn PC via jullie, schitterend gewoon !
    goede vaart verder !
  5. Martine en Wilfried:
    20 februari 2019
    Hola, nog maar één maand te gaan.
    Niet makkelijk om al je herinneringen en indrukken te ordenen in je geest.
    Dat was toch in..... Maar neen, je bent fout, dat was .... Je weet toch dat wij dat .... daar gezien hebben. Oei, dat herinner ik mij niet meer..... Het blog dagboek zal veel helpen!
  6. Kathelijne janssens:
    22 februari 2019
    Dit is een super- leerrijke blog! Haartjes knippen in Noorwegen is nog een stuk duurder...
  7. Liliane:
    22 februari 2019
    Heb nogal wat lectuur mogen inhalen zeg! (griep + pneumobronchitis gehad en 9 dagen out). Maar eekhoorn is terug tiptop in orde hoor Kwikstaart!
    We zijn vanmiddag mozzelen gaan eten in't Kraaiennest in Steenokkerzeel, langs broerke Buelens gereden en... alles is met de grond gelijk gemaakt. Benieuwd was ze erop gaan bouwen.
    Zo'n Chinees of Japans carré kapselke Hilde, waarom niet?
    Blijf ons verder verblijden met jullie enthousiaste
    reiservaringen. We worden met de dag slimmer!