4 Days at sea

11 januari 2019 - Ponta Delgada, Portugal

4 Days at sea.

Wat doen we zo’n ganse dag op zee?

Starten de dag uiteraard met het ontbijt, in de week houden we (voornamelijk ik) het vrij sober, maar in ‘t weekend laat ik me gaan. De verleiding is erg groot om elke dag een feestelijk ontbijt te nemen maar we proberen toch sterk te zijn.

Nadien naar de “Morning Stretch”, gevolgd door een stevige wandeling op het dek van het schip (als de wind het toelaat, anders verboden).

In de loop van de dag “Quiz”, doen we alle 4 graag maar erg Engels. Kaat en Paul houden van de gym, sauna en steamer. Er is een groot koor waar Luc in meezingt. Maar daar vertelt hij zelf over. “Dancing class”, bijna alleen vrouwen, Hilde dus ook, hebben al Line dancing en Salsa geleerd. Voor de cha cha cha kon ik Luc even overtuigen! In “chair dancing” voorlopig nog niet geïnteresseerd. Ik moet eerlijk zijn, eigenlijk was het “chairobics”!  Verder sudoku, lezen (Luc al aan 3de boek), voorstellingen, zelfs al naar een knutselatelier geweest. Om 15u30 Scones eten met clotted cream en aardbeienconfituur, ttz alleen de Engelsen, ze zijn daar verzot op, maar wij kennen toch wel lekkerder 4-uurtjes.

Overal verspreid zitten kleine groepjes mensen die zingen begeleid door gitaren of 10-tallen Ukelele’s, ook vrij veel kaartspelers, puzzelaars, zelfs breisters...... allemaal heel gezellige boel!

De Columbus van CMV is zeer zeker het gezelligste schip waar we ooit al hebben mee meegevaren, BASIC maar heel erg COSY, alleen hij vaart tè traag volgens Luc, slechts 14 tot 15 knopen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marc:
    11 januari 2019
    ik geef een prijs voor wie een goede vertaling van 'clotted cream' kan geven. Neen neen, geen slagroom..
  2. Nanou:
    11 januari 2019
    Wel Hilde, IK hou wel van scones and clotted cream, maar zonder the jam. Je weet niet wat je mist, heerlijk als ze vers en goed bereid zijn.
  3. T.Raymonde:
    11 januari 2019
    Marc ik laat me buizen. Maar wil graag van jou Marc of Luc het recept . Het lijkt toch wel opslagroom... van mij is het geleden sedert ik een eerste keer met moeke(zaliger,zegt men in ons vroeger dorp)op bezoek was ,toen ons familie eer ste keer in Londen woonde...En is het eten altijd very British ? Doch vaar maar rustig verder als Luc vindt dat het zo traag gaat . Bye.
  4. Liliane:
    11 januari 2019
    Eventjes opgezocht: clotted cream (gestolde room) 55-63% vet!
    Weetje: traditioneel w clotted cream gemaakt door (ongepasteuriseerde) opgeroomde vette melk (bij voorkeur van Jersey koeien) langzaam te verhitten tot er een dikke, gerimpelde laag ontstaat: de cloted cream die na koelen afgeschept w.
  5. Christine en Dorine:
    14 januari 2019
    Vandaag een voordracht van "Berstein meets Broadway" bijgewoond (ADL). We hebben al toffe ideetjes voor onze koorknaap bij thuiskomst. Blijven oefenen hé!
  6. Annemie:
    18 januari 2019
    Een antwoord voor Marc: lobbig (lichtjes en dus niet stijf) geklopte room heet dat in het Nederlands. Ik zocht het onlangs nog op voor een dessert dat ik wilde maken. En scones kunnen inderdaad heerlijk zijn.
    Met al die Engelse toestanden worden jullie nog voorstanders van een harde Brexit, vrees ik.

Geniet van het cruisebestaan!