Einde van onze Portugese zoektocht

1 april 2024 - Oostduinkerke, België

We hebben weer vaste grond onder de voeten. Deze morgen aangemeerd in Lissabon en om 11:40 doorgevlogen naar Zaventem om uiteindelijk met de auto in Oostduinkerke toe te komen, 11 uur na vertrek deze morgen!. Met een hoop leuke herinneringen. Of de weegschaal wat meer kilo's zal aanduiden valt nog in spanning af te wachten morgenvroeg. Maar de dagelijkse intensieve wandelingen op het dek en de roei-activiteit in de gymzaal stemmen mij optimistisch (bij de hevige storm werd het 2.000m naar omhoog fietsen op de hometrainer)

Een transatlantische overtocht zit er niet meer in denk ik: teveel zeedagen! Maar cruisen is voor ons zeker een blijver; het is leuk om zo verwend te worden en telkens op een andere locatie aan te komen zonder dagelijks valiezen te moeten in/uitpakken zoals dat bij een andere rondreis het geval is.

We kregen een paar wist-je datjes mee op de laatste dag. Bij een cruise van 15 dagen voorziet men op de Azamara Quest (bij een bezetting van een 700 passagiers) ongeveer

4.500 dozijn eieren

4 ton kip, 3 ton beef, 2 ton varkensvlees, 300 kg kalfsvlees, 350 kg worstjes (voor het Engels ontbijt natuurlijk), 2.7 ton vis

500kg koffie, 2 ton rijst

5000 blikjes bier

32.000 flesjes water

196 flessen vodka

1.000 flessen champagne

8.000 flessen wijn

26 gallons ijskreem (er was er dus genoeg voor mij!)

Rest ons alleen nog jullie te bedanken voor de leuke reacties en deze reis met ons te willen volgen!

groetjes van Luc en Hilde

1. Helene Burke:
    1 april 2024
    WELKOM THUIS AAN HET ZEETJE ! Helene en Roger
  2. Alfonsine:
    2 april 2024
    BLIJ JULLIE GEZOND EN WEL TERUG THUIS TE WETEN.
    OP NAAR HET GEWONE DAGELIJKSE LEVEN
    PIERRE EN ALFONSINE
  3. Bert De Bakker:
    2 april 2024
    Weeral een mooie herinnering meer.
  4. Riet en Guido:
    3 april 2024
    Hilde , moest je in een zwart gat terechtkomen na deze reis, dan kan je altijd eens het eerste boek van de zeven zusters lezen van Lucinda Riley. dat speelt zich af in Brazilie (Rio de Janeiro) en ook in Pariis waar het Christusbeeld gemaakt werd en daarna verscheept naar Brazilie. Zo blijf je nog even in de sfeer.
    groetjes
  5. Hilde:
    3 april 2024
    OK, ga ik zeker doen. XXX
  6. Roger:
    4 april 2024
    Fantastisch dat jullie zo'n prachtige herinneringen aan de cruise hebt. Wij vonden het zeer aangenaam jullie ervaringen te kunnen lezen;
    Ondertussen heb ik van Luc nog vele ditjes en datjes vernomen die jullie reis nog meer kleurtjes gegeven hebben.
    En nu even verpozen voor de volgende reis?????

Jouw reactie