Nuku Alofa

12 februari 2019

In Nuku Alofa in het Polynesische koninkrijk Tonga kunnen we niet aanmeren door een tropische storm en dus wijken we af richting noorden van Nieuw-Zeeland. We blijven dus weer 2 dagen extra op zee (pfffft.... ik heb ze wel gehad al die zeedagen) maar als compensatie krijgen we een volledig dagje op Bay of Islands. Volgens Kaat en Paul een verbetering.

Als we ongeveer ter hoogte van Tonga varen, zitten wij exact aan de andere kant van de aardbol in de tijdzone die precies 12 uur met Brussel verschilt. Heel makkelijk als wij met Mieke bellen, ‘s morgens voor ons en al avond in Kessel-Lo. De andere dagen is het altijd een beetje rekenen.

1. Marc:
    12 februari 2019
    Let toch maar op dat jullie niet van de aardbol vallen
  2. André:
    12 februari 2019
    Storm op zee , kom toch maar heelhuids terug , tegen dan is het hier lente , vandaag beginnen we reeds te genieten van het zonnetje , belofte van
    de weerman , voor de ganse
    week .
    Gisteren met vlas een deugdoende wandeling .
    Geniet van alles , we leven met u mee .
  3. T.Raymonde:
    12 februari 2019
    Zo gaat het vooruit ! Maar blijkbaar niet op zee. ..wij zijn blij met de lentedagen,maar zo zie je hoe alles relatief is onder de zon .
    Zowel jullie als wij genieten,en dat is plezant.. Doe zo voort. Zo doen ze dus in Kessel-lo nu het Chinees nieuwjaar ook alweer voorbij is .En gevierd werd er,met mooie stoet in Leuven en vele speciale typische hapjes op de markt . Maar te veel Wind en regen...En premier Michel die verkondigde in hetEuropacollege in Brugge:beter geen geregelde Brexit dan een slechte ...Er is nog hoop voor Th. May.
  4. De Saedeleer William:
    12 februari 2019
    Wij in Belgenland zitten hier toch maar met plaatsnamen zoals As, Bree, Lo, Mol, Ham enz... en het is hier behoorlijk ingewikkeld. Jullie daarentegen zitten daar wel in Nuku Alofa en dicht tegen Kanokupolu en Fua Amotu heb ik zo gezien op de kaart.
    Niettedoen…