De immense Atlantische oceaan

19 januari 2019

De Atlantische Oceaan, immens groots, een wijdsheid gedurende 10 dagen niet te beschrijven, geen vogel te bespeuren, ook geen meeuwen, geen vliegende vis te zien, ook in de verte geen enkel ander schip te ontwaren en dan die diepte van die oceaan, eerst 4800 en op een bepaald ogenblik zelfs 5880 m diep (van Meise tot Vilvoorde).

Erg benieuwd wat de Pacific of de Stille Oceaan ons gaat brengen, nadat we het Panama kanaal zijn doorgesluisd.

Gelukkig houden ze je voldoende bezig op zo’n wereldcruise. Heb intussen ook ontdekt dat je kan leren fotograferen, leren tekenen en nog zoveel meer. Zo is er zelfs een AA club met mensen die elkaar elke dag om 17 uur ontmoeten, dan wel onder de schuilnaam “Friends of Bill W”. Een dagdagelijkse activiteit begrijp ik best, want op elke hoek van het schip staat er wel een bar met een extreem uitgebreid gamma aan alchohol. Luc zegt: “hun samenkomst gaat toch niet door in een bar?”.

Er zal ook wel een geheim groepje vrijmetselaars zitten op het schip want op 10 januari was er een “Masonic Meeting” in de Captain’s Club.

Benieuwd wat ik hier nog ga ontdekken!

Mijn neus ziet keirood en doet pijn van het vele gesnotter de voorbije dagen. Elke dag hoop ik, dat het definitief over zal zijn, maar airco op een schip is niet bevorderlijk om snel te genezen. Ik ben die verkoudheid echt wel “strontebeu”!

Mijn ellendig voelen heeft ook wel te maken met het feit dat ze in Oostduinkerke (ODK voor William) deze week afscheid hebben genomen van mijn doktersmaatje en zielsgenoot Mieke Goyaerts. En ook mijn schoonzus Leentje heeft deze week haar papa verloren, exact een maand nadat de mama was overleden. Dan blijk je toch ver weg te zijn en wil je liever dichtbij je naasten zijn.

1. T. Raymonde:
    19 januari 2019
    Steeds kijken we uit van bij die grote Oceaan iets nieuws te lezen . Indrukwekkend ! Ja Hilde ,die neus van jou ,spijtig dat je hem niet letterlijk in de watte kan leggen ...figuurlijk moet je dan maar je best doen ....indien Luc naar die speciale vergadering wil gaan ,een passer moet hij wel bij hebben hè ,waarom weet ik ook niet . God zou het weten ,of liever de duivel zeker ?😉Alle gekheid op een stokje ,fantastisch wat er de mogelijkheden zijn .... En hier is dus de vriezeman op bezoek. En dinsdag zou Jezuke zijn beddeke uitschudden . We hebben met onze nieuwe auping zoiets niet voor ! Wij slapen intussen als marmotten of als rozen ,zoals je verkiest. En vanavond,mogen we naar Veerle . Ze wordt vandaag 55 J . Maar ze moest werken tot 16 u in M D. Van als de leerkrachten maar 20 u per week moeten werken ,behalve dan ...en dan ... en dan ! En toen zoveel jaar geleden was het hier ook zeer koud . En reed oompje met zijn fiets op bezoek naar zijn dochter . Maar het weer in Vlaanderen ,kan jullie niet deren . Daarom tot volgende keer ! Onze tijdsverschillen moeten nu wel groot zijn ?, 🌞🌛🌜🌙💫⭐️🌟⛈❄️🌈☃️Kies maar !