Eerste dag In Rio

11 maart 2024 - Copacabana, Brazilië

De aankomst op de luchthaven, om 05:50u lokale tijd, met een temperatuur van reeds 25 graden deed ons toch wel even opschrikken. De kilometers lange weg naar de bagage had ik niet verwacht; daar kan Zaventem nog aan tippen ! Wij wisten dat Kaat de avond voordien 250 Braziliaanse Real ( ongeveer 50 euro) had betaald voor een taxi naar het hotel...een penningmeester is beter voorbereid nietwaar. In de zone voor de paspoortcontrole waren er reeds aanbieders van "officiële taxi's waar je op voorhand je taxirit kon boeken...en die konden de klus klaren voor 190 Real (37 euro). De 21km lange rit was even hectisch als op de ring rond Brussel met toeterende motorrijders die zich tussen de auto's doorslingeren. De verwelkoming in het hotel door Kaat en Paul was hartelijk....en Kaat zou Kaat niet zijn als ze het niet meteen regelde: we kregen onmiddellijk een kamer toegewezen (om 8u 's morgens aub-in een volzet hotel-) en een ontbijt aangeboden door het hotel!

Een wandeling langs Copacabana beach leverde dan ook de eerste foto's op. Maar langs de weg liggen talrijke bedelaars (?) te slapen die nog in actie moeten komen; vanavond zullen wij zeker niet ronddolen in die buurt.

1. Mieke:
    11 maart 2024
    Goed gedaan zusje! Geniet allemaal van de vakantie en zorg goed voor elkaar!
  2. Marc:
    11 maart 2024
    Een Stella! Paul is my friend!!
  3. Helene Burke:
    11 maart 2024
    Dank Hilde en Luc voor jullie 1ste berichtje. We zijn heel heel blij te horen dat jullie daar veilig geland zijn. En nu volop genieten van al het mooie rondom jullie !
    Heel fijn dat we jullie zo volgen kunnen !
  4. Piet en Christine:
    Top ! Wij zien uit naar jullie verdere reisverhalen. Grtjs Christine en Piet
  5. Ann Peeters:
    11 maart 2024
    Vandaag hier in Porto toch ook zon en 17°. Mijn neus ziet rood!
  6. Karine en jos:
    12 maart 2024
    Ja wordt een reis vol verrassingen zo te horen. Geniet ervan
  7. Bert De Bakker:
    12 maart 2024
    Olala! Weer een groooote reis. Geen last gehad van de lange vlucht ?
  8. Hilde PEETERS en Luc BUELENS:
    12 maart 2024
    We zagen op tegen deze lange vlucht: eerst 2 uur van Zaventem naar Rome en dan bijna 12 uur naar Rio. En de service bij ITA airways is niet vergelijken met deze van Thai airways. We moesten 2 uur wachten voor we een drankje kregen! De jetlag was er gelukkig niet; we vlogen ‘s nachts.
  9. Dorine debal:
    12 maart 2024
    Fijn dat we door jullie reisverslag ook een beetje kunnen mee reizen! Geniet van deze grote reis.
  10. Lut luma lilom mia:
    Stella foei!
    Er zijn toch wel lekkerder drankjes daar zeker!!! Ons zusje, die heeft dat precies al door!!
    Ik zat mee in de taxi.
    Het wordt weer een grandioze trip met jullie viertjes. Ben ik zeker van.
    Santee
  11. Alfonsine:
    12 maart 2024
    We kijken met spanning uit naar het verdere verloop van jullie reis
    Geniet er van
  12. Hilde:
    12 maart 2024
    Vandaag de 2 belangrijkste attracties van Rio bezocht : de Suikerberg, een reuze granieten blok en de zeer bekende Christusfiguur met gestrekte armen die kijkt over Rio.
    Bus, lift, bus, trappen, trappen, trappen en nog meer trappen om eindelijk boven te komen en niets te zien door de enorme mist !!!
  13. Alfonsine:
    12 maart 2024
    Jammer al die inspanningen en alleen maar mist, troost je hier alleen maar regen en ook niks gezien 😢
  14. André:
    12 maart 2024
    Fijn om mee te reizen, en te genieten van al het moois (toch helemaal anders dan bij ons)
    Twee geweldige reisleiders is een reuze voor-
    deel. !
  15. De Saedeleer William:
    13 maart 2024
    Kijk met spanning uit naar volgende verhaal en foto's.
    Profiteer er maar van.
    Groetjes uit een regenachtig Herzele.
  16. VERONIQUE GILLIS:
    27 maart 2024
    Beste, ik heb uw blog gevonden en vind het heel boeiend. We overwegen een cruise te maken van Sao Paulo naar Malaga op 05/04/2025 en we weten niet goed welk weer we kunnen verwachten, zeker voor de oversteek. hebt u hier meer ervaring mee? Alvast dank voor alle tips die te lezen zijn. groeten, sv
  17. Hilde PEETERS en Luc BUELENS:
    3 april 2024
    Fijn dat jullie ons volgden... Wij hebben van 11 tot 15 maart in Rio De Janeiro verbleven; de temperaturen waren daar rond de 32° met pieken tot 39°. Op vrijdag 18 maart zijn we gestart met de oversteek en de temperaturen waren uitstekend op zee, maar na Kaap-Verdië werd het alle dagen een graadje frisser. In Tenerife lag de temperatuur rond 21°. Maar onderweg naar Lissabon werd het steeds frisser....14° in Lissabon! De oversteek op weg naar Tenerife en daarna naar Lissabon was stormachtig en regen. We hebben dus pech gehad want de tussenstop op Madeira is hierdoor afgelast.
    veel succes met de oversteek!
  18. VERONIQUE GILLIS:
    4 april 2024
    dank voor de fijne reactie!
    nog veel reisgenot!

Jouw reactie