De Azamara Quest

16 maart 2024 - Moffat, Verenigd Koninkrijk

Het inschepen verliep zeer vlot. Ze zijn zeer goed georganiseerd bij Azamara. Azamara is sinds 2022 een onafhankelijke cruisemaatschappij geworden en het schip behoorde toe aan Celebrity. Ze hebben maar een vloot van 4 schepen.Het is een klein cruiseschip met maximum een 780 passagiers. We hebben dus ruimte zat aangezien we maar met een 440 passagiers zijn. De 370 personeelsleden kunnen ons dus in de watten leggen! Uiterst vriendelijk en de service is deze van de goeie oude tijd van voor corona….het bed wordt ‘s avonds nog eens mooi klaar gelegd met een snoepje er bovenop.  Van de 440 passagiers vormen de Belgen een absolute minderheid van de 24 nationaliteiten aan boord; er zijn +/-150 Engelsen, een 100 Amerikanen , een 80 Canadezen, 50 Australiërs (maar duidelijk de luidruchtigste).

Deze morgen om 06:00u stonden de 3 moedigste passagiers: Kaat, Paul en ondergetekende reeds paraat om een uur te stappen op het wandeldek en om 07:00 u de gym in gebruik te nemen. Voor de rest geen kat (maar ook geen hond) gezien. Behalve het personeel dat zorgt voor een onverwachte service: op het wandeldek werd ijswater en handdoekjes klaar gezet….nog op geen enkele cruise meegemaakt!

Het ontbijt was eveneens top: vers geperst fruitsap. En alles wat men maar kan dromen van een ontbijtbuffet. Een ontbijt in het restaurant is voor de volgende dagen want vandaag moeten we tenderen naar Buzios en om 14:00 varen we verder naar Salvador de Bahia de oude Hoofdstad die de Portugezen hier gesticht hebben.

tot later !

Luc

1. Christine en Piet:
    16 maart 2024
    Top, service aan boord... een aanrader zo te lezen! Groetjes.
  2. Alfonsine:
    16 maart 2024
    Zijn jullie zeker dat jullie niet liever op dat schip willen blijven, onbeperkte luxe en verwennerij!!!
    Groetjes
    Pierre en Alfonsine
  3. Lut luma lilom mia:
    17 maart 2024
    Mo zuske, zo sportif! Uit vrije wil????
    Goe bezig.
    Moogt ge ook een wens doen als ge ‘ergens’ over wrijft bij bb zoals aan de Grote Markt in Bxl??
  4. Roger:
    18 maart 2024
    Fijn om lezen, Luc. Maar .... een amourette met een bronzen beeld???
  5. Roger:
    18 maart 2024
    Fijn om lezen, Luc. Maar .... een amourette met een bronzen beeld???
  6. Marc:
    18 maart 2024
    Wat een leuke reisverhalen. Ik ben jaloers
  7. Roger:
    18 maart 2024
    Ik heb ondertussen je andere verslagen gelezen, Luc. Fascinerend! Je slaagt er zelfs in de Braziliaanse sfeer naar Koksijde te laten overwaaien.

Jouw reactie