St PATRICK'S DAY

18 maart 2024 - Salvador, Brazilië

Na het bezoek aan het strand van Buzios vertrok ons schip om 14:00u richting Salavador de Bahia waar we pas overmorgen zullen toekomen. De dag op zee, 17 maart, is St Patricks day en hebben de Ieren het voor het zeggen. Iedereen zoveel mogelijk in het groen gekleed. De ochtendquiz stond in het teken van Ierland (ik heb tweede zit!) en om 11:00u was de ambiance verzekerd: een Sing-A Long van populaire Ierse liedjes (we kregen een tekstboekje) en voor de gelegenheid was het bier groen gekleurd (zie foto later). We kregen ook minizakjes met “fish and chips” aangeboden. De echte Ieren kon je er zo uithalen: zij dronken Guiness (maar die hebben ze niet groen gekleurd).

Er zijn zo een 4 tal quizzen per dag. De tweede vandaag lag ons beter (dankzij Kaat) we kregen een 20 afkortingen van de luchthaven labels zoals we die op de valies geplakt krijgen; BRU zat er niet tussen en wij wisten dat dit zeker niet Bruges was!

Er is hier wel altijd wat te doen, en meestal wordt er niet op een glaasje gekeken. Of er veel volk is op de dagelijks samenkomst van de “friends of Bill W.”  betwijfel ik dan ook . Op elk cruise schip komen die vrienden samen ….het zijn de AA (Anonieme Alcoholiekers). Met al die inclusief-pakketten moet het voor die mensen hier een dagelijkse beproeving zijn.

Op het ogenblik dat dit verhaal op het net wordt gezet zijn we aangemeerd in Salvador de Bahia; daarna voor een paar dagen geen internet meer!

groetjes

Luc

1. Marc:
    Fijn! Een anonieme vriend van Biily
  2. Roger:
    18 maart 2024
    Niet zo erg van die tweede zit, Luc; Wij zijn ook flagrant de boot ingegaan in Middelkerke met de rubriek Gastronomie. Zo hebben we voor de zoveelste keer ervaren dat vrouwen onmisbaar zijn.
  3. Christine en Piet:
    18 maart 2024
    Hallo Luc, Ook jou verhalen zijn fantastisch hoor! Je kan er trainen en inspiratie opdoen voor de Noordzeequiz. Onze voordracht ADL was niet van de poes - Piet is blij dat hij geen economie gestudeerd heeft... Marc (als waardige plaatsververvanger) had een vraag die ambiance bracht in de zaal. Na een hele uitleg over meer productiviteit om de staatsschuld terug te dringen vroeg hij of de 32-uren week daartoe kon bijdragen! Tot zover nieuwe van het thuisfront. Zonnige lentegroetjes
  4. Piet en Christine:
    18 maart 2024
    Helaba Hilde en Luc. Vandaag op de radio hoorden wij dat het in Rio uitzonderlijk heet is, 62 graden gevoelstemperatuur. Jullie zijn daar op tijd weg. Goeie vaart. Grtjs Christine en Piet
  5. Lut luma lilom mia:
    19 maart 2024
    Groene pint???? Waar??
    Super leuk om mee te reizen.
    En ja Luc ge moogt ook solliciteren vr een jobke bij the telegraph of pravda!

Jouw reactie